چگونگی ایجاد یک ایده موفق کارآفرینی

چگونگی ایجاد یک ایده موفق کارآفرینی

من اغلب بینانگذاران کسب و کار را ملاقات می کنم که تعداد فراوانی ایده مشعشع برای محصولات جدید دارند. به نظر می رسد که آنها در هر روز از زندگی شان،مفاهیم جدیدی را توسعه می دهند. آنها هوشیارند،همواره در حال بررسی و تحقیق اند،حساس و در جستجوی( و اغلب پیدا می کنند )ایده های بزرگ بعدی می باشند. تلاشهای پایان ناپذیر آنها نشانه یک برنده است،برنده ای خارج از حد ممکن که با آن به پیش می روند.

از طرف دیگر،من به کارآفرینان باهوش و مشتاقی گوش داده ام که تا کنون یک ایده مناسب رشد و ترقی را بوجود نیاورده اند. این روح های بزرگ،درخشان و مشتاق هستند، اما به دلایل چندی،ایده های زیاد آنها فرار هستند.

در دایره دوستانم،من هر دو تیپ از این افراد را مشاهده کرده ام. یکی کارآفرین بالفطره ای است که شرکتهای متعددی را توسعه داده و اخیرا شرکت جدیدی را شروع به راه اندازی کرده است.

دیگری در رویای ایجاد محصول جدید بزرگی در امریکا تلاش می کند . گاه گاهی او از من درخواست شیوه و روشی را برای تولید یک ایده بزرگ نموده است . خوشحالم که فرآیند ایجاد یک ایده سطح کلاس جهانی را در شش گام ساده،با شما به اشتراک می گذارم:

  1. ایده های نامحدود

ایده های جالب توجه محصولات جدید در همه جا وجود دارند و مفاهیم بسیار زیادی وجود دارند که منتظر تجاری سازی،اقدام و ورود به بازار هستند.آنها وجود دارند بدین خاطر که بدیده شوند و بوسیله افرادی که در جستجویشان هستند،خریداری شوند.در حقیقت،ایده ها برای همه،در سطح جهان و در هر لحظه ، قابل دسترس هستند.

ایده ها می توانند ساده و کوچک باشند و یا بزرگ و پیچیده. علاقمندی به یک موضوع ممکن است از یک ایده متقاعدکننده تکوین یابد؛در زمان تفریح و موقعی که یک اسب را تیمار می کنیم. یک محصول جدید ممکن است ناشی از تفکر فردی باشد که فرصتی را در پس و پیش کردن یک مفهوم موجود می بیند که منجر به ایجاد یک زمینه جدید می شود.یا فردی که ممکن است در رویای ترکیب و مخلوط کردن دو سیستم مجزا بصورت یک زمینه بهم پیوسته جدید است.

نکته ویژه:

کارآفرینانی که ایجاد ایده های جدید؛ برایشان زحمت آور است، می توانند به دانشگاههایی که دارای واحدهای ادارای انتقال تکنولوژی هستند،مراجعه کنند.دانشگاه های تحقیقاتی دارای ثروتی از ایده  هستند که منتظر مراجعه افرادی هستند که می توانند محصولات را به بازار انتقال دهند.اگر یک کارآفرین ،ایده پژوهش شده ای را انتخاب کند؛در بازار دارای اعتبار خواهد شد و از دانشگاه گواهینامه دریافت خواهد کرد و اینها موجب می شود محصول وی تجاری شود.

  1. 2.                دانش

ایده های دانش محور،بطور معمول از طرق شناخته شده ای توسعه می یابند.بوجود آورندگان کسب و کار که ایده های جسورانه ای را تولید می کنند، دارای سطوح بالایی از دانش هستند که بوسیله مطالعه،آموزش و تجربه کسب کرده اند. بسیاری از دارندگان دانش،از آموزشهایی سود می بردند که در دوران اولیه تحصیل و تجارب شغلی قبلی عایدشان شده و زیربنای اساسی فهم آنها گردیده است.

ایده ها؛ بوسیله گوش دادن به نیازهای مشتریان و طرز نگاه آنها به مفاهیم جدید،داده های جمع آوری شده از محصولات تولید و فروخته شده؛ تحقیقات بازاریابی سریع و بموقع،نتایج بدست آمده از برنامه های راهنما و بوسیله مشاهده رویه های ایجاد شده، بوجود می آیند. مثلا ممکن است کارمندی،قادر باشد فرصتی را برای ایجاد یک کسب و کار جدید بوسیله اتوماتیک کردن رویه های کسب و کار کاربر و هزینه بر،بوسیله کاربرد نرم افزاری که تمام صنعت ممکن است آن را بخرد؛ مشاهده کند.

  1. 3.                نقاط اتصال

به عقیده من،نبوغ یا تولید ایده،تجلی نتایجی است که استعداد و توانایی فکری یک فرد را در برقراری ارتباط مابین دو یا چند چیز مختلف اما وابسته (به لحاظ واقعی) را می نمایاند.هنگامی که آنها با هم ملحق می شوند،نمای روشنی را از چیزی نو بوجود می آورند که هیچوقت قبل از آن دیده نشده ، توسعه و یا تجاری سازی نشده است.مثلا،60-70 سال قبل،اچ. تریسی هال(H. Tracy Hall) که یک محقق شیمی و استاد دانشگاه بود،الماس دست ساز بشر را اختراع و تجاری سازی نمود. ایده او موجب شده که حقایق زیادی را مورد ملاحظه قرار دهد.

/ 0 نظر / 62 بازدید