کارآفرینی سازمانی،یک سنگ بنا برای کارآفرینی مستقل

کارآفرینی سازمانی،یک سنگ بنا برای کارآفرینی مستقل:

در حال حاضر کسب و کارهای زیادی مواجه با رقابت فزاینده در خصوص محصول و قیمت هستند. روز به روز ،این رقابت شدیدتر می شود و این کسب و کارها  ،مواجه با مشکلاتی برای نوآوری، نوسازی و بازسازی خود می شوند. بنابراین،بایدآهنگ جدیدی توسط شرکت ها در سطح جهانی نواخته شود که یکی از آنها کارآفرینی سازمانی است.کارآفرینی سازمانی شامل فرهنگ نوآوری و کارآفرینی داخلی برای نوسازی کسب و کار است. نوآوری 3M(the Minnesota Mining and Manufacturing Company) اغلب مثال خوبی برای یک شرکت است که در نوآوری بوسیله تشویق کارآفرینی سازمانی در درون شرکت موفق است.آنها برای رسیدن به این موفقیت واقعا به سختی کار کردند .  7% از فروش سالانه 17 بیلیون دلاری آنها صرف تکنولو‍ژی شد که 85%از آن اختصاص به توسعه محصولات جدیدداشته است. آنها همه افراد  شرکت را تشویق کردند که 15% از وقت خود را در ساعات کاری صرف کار بر روی ایده های خود کنند.نوآوری در 3M  نه فقط بعنوان ابداع بلکه بعنوان تجاری کردن ایده ها توصیف شده است.آنها فرهنگی را بوجود آورده اند که مردم حق شکست خوردن دارند-چنانچه مرتکب اشتباه شدیم اشکال ندارد.

آنها کارآفرینان سازمانی هستند که در این مسیر ،محصولاتشان را  توسعه و گسترش می دهند. همچنین آنها از حق امتیاز ایده ها و تکنولوژی در  تمام تجارت و تاثیر ایده ها و تکنولوژی های جدید در هر بخش از تجارت برخوردارند .

اما بسیاری از تلاش های مشوق کارآفرینی سازمانی ممکن است با لغزش و تردید همراه شود ،زیرا  واقعا ،آنها از راه هایی که کارآفرینان مستقل ،نوآوری را انجام می دهند و تولید ارزش می کنند، تخطی می کنند. بنابراین،امروزه بکارگیری درونی بعضی از  دروس پایه ای ، برای ایجاد کارآفرینی سازمانی،لازم است..

  1. کارآفرینی مستقل یک منبع فعالیت روشن است ،بطوری که به هدر دادن پول در آن ممکن است " ضد تولید " باشد.
  2. کارآفرینی مستقل یک عمل خلاق است که نیازمند  دیدگاه، اشتیاق و تعهد قوی می باشد.این یک عمل ناشی از فعالیت سمت راست مغز است( ذاتی و شهودی، بصری، حسی و هیجانی). بنابراین قرار دادن کمیته ها و اصرار ورزیدن بر گزارشات تفضیلی  ،تقریبا بطور حتم ، ارزشی را به فرآیند ایجاد کارآفرینی نمی افزاید.
  3. کارآفرینان مستقل بندرت دارای تمام منابع برای در دست گرفتن فرصتها هستند و این یک تنش بین فرصت و کمبود منابع است که یک انرژی منفی را برای کار بوجود می آورد.
  4. استنباط اصلی از کارآفرینی مستقل ،اقدام مشتری محور است،بطوری که حقوق مصرف کننده از شروع فرآیند کارآفرینی شکل می گیرد.
/ 3 نظر / 13 بازدید
ملت بلاگ

سرويس وبلاگدهي ملت بلاگ براي ساخت وبلاگ رايگان فارسي براي حمايت از زبان شيرين پارسي در پهناي اينترنت پا به عرصه نهاد و اميد بتوان گامي هر چند کوچک براي اثر بخشي زبان پارسي در جهانيان انجام داد.[گل][گل]

کارشناس

سلام دوست عزیز، می خواستم وب سایتمون رو که شامل محصولات صنایع دستی ایرانی هست رو به شما معرفی کنم. حدودا سه سال است در این حوزه فعالیت می کنیم و بخش بازاریابی و کسب درآمد برای افرادی که ما رو معرفی می کنند رو راه اندازی کردیم. امیدوارم بتونی ما رو معرفی کنی. چه برای معرفی به افراد برای بازاریابی و کسب درآمد و چه اینکه خودت از این طریق کسب درآمد داشته باشی. توضیحات تکمیلی رو از طریق لینک زیر میتونی دریافت کنی. http://landing.darnia.ir سوال یا پیشنهادی هم داشتی به id تلگرام @darnia_contact پیغام بده لطفا. Email: info@darnia.ir با سپاس فراوان از شما[گل]