پنج کاری که بهترین مدیران انجام می دهند و یا انجام نمی دهند

پنج کاری که بهترین مدیران انجام می دهند و یا انجام نمی دهند:

 

مدیران ممتاز به اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند.آنها می توانند شلوغ یا ساکت باشند،برون گرا یا درون گرا باشند،تیپ  A یا آرام باشند.سبک مدیریتی آنها ممکن است مشابه شخصیت،منحصر بفرد باشد.اما در حالی که مولفه های سبک شخصی می تواند بسیار متنوع باشد،نکات کاملا قطعی و مطلقی در خصوص مفهوم مدیریت وجود دارد. بنابراین،در اینجا پنج چیزی را که مدیران ،باید یا نباید انجام دهند را مطرح می کنیم.

در وجه مثبت موضوع؛بهترین مدیران

-         حفظ تصویر کلان در ذهن

آنها دارای گرایش استراتژیک هستند. آنها کسب و کار شرکت شان را به خوبی می شناسند و مطمئن هستند که فعالیت ها و اقدامات بخش،واحد و یا حوزه آنها،همواره بطور محکمی در راستای استراتژیها و پیشگامی های آن است.

-         در رفتار ،ثابت قدم هستند.

افراد نیازمند پیش بینی پذیری هستند و این کار را دوست دارند .برای من بسیار سخت است که برای کسی کار کنم که سخت و زمخت است و مادامی که او این حالت را داشته باشد،این عدم علاقمندی وجود دارد.بنابراین،شما می دانید که چه انتظاری از شما وجود دارد . مشکلات برای کارکنان زمانی بروز می کند که یک مدیر،دمدمی مزاج و غیرقابل پیش بینی است،مثلا یک روز، ملایم و شاد است و روز بعد ،سخت گیر،لجوج و بسیار کنترل کننده می باشد.

-         به همان میزان که وقت خودشان دارای اهمیت است،با وقت کارکنان هم به همان گونه رفتار می کنند.

بهترین مدیران،احترام را بیدرنگ با اندکی قرار گرفتن در کنار کارکنان و با هر وضعیتی که آنها هستند،بدست می آورند.این نشان می دهد که شما به کارکنان تان به عنوان یک شخصیت،احترام می گذارید؛احساسی که به احتمال زیاد متقابل است.

-         عدم ترس از پرسیدن سوأل از مدیر

در یک محیط اندیشمند و احترام آمیز باید این چنین باشد.بدون طرفداری از افراد چموش و سخت رفتار،معتقدم که راستکاری و بی غل و غشی در هنگامی که نیاز است،باید باشد.

-         اعتماد کسانی را که آنها را مدیریت می کنید،بدست آورید.

بهترین مدیران ،قابل باور هستند و همواره راست می گویند.کوتاه سخن اینکه قابل اعتمادند.

 

از طرف دیگر این معادله،بهترین مدیران نباید:

-         سرخوش شدن از مقام و قدرت

با یک قدرت کم وابسته به مقام ،راه درازی طی می شود؛و براحتی قابل سوءاستفاده هم است.وقتی که مردمان زیادی مشتاق تشکر از شما هستند،این وسوسه انگیز است که از آنها سوء استفاده کنید.بهترین مدیران درک می کنند که قدرت وابسته به مقام یک امتیاز است و خردمندانه آن را بکار می گیرند.

-         بازی مطلوب

همانطور که در تئوری بدیهی به نظر می رسد،اغلب مدیران براحتی این طبیعت انسانی را بسادگی می پذیرند که از کارکردن با بعضی افراد (بیشتر از دیگر افراد) لذت ببرند. بعضی افراد ،ذاتاً دوست داشتنی ترند ،بعضی دارای رفتار و روش بزرگ منشانه ای هستند؛در حالی که دیگران ممکن است دارای آن فریبندگی ،گیرایی و جذبه نباشند.  اما از هر علاقه ای به طرفداری از هر فردی ،باید اجتناب کرد،این امر (طرفداری جانبدارنه)نه تنها غیرمنصفانه است،بلکه راه سریعی به سمت شکست،و یا در نهایت آسیب وارد شدن  به احترام در تیم کاری است.

-         یک وری شدن

بهترین تصمیمات مدیریت،عقلانی و منطقی هستند و احساسی نمی باشند.ناامیدی روزانه در شغل می تواند براحتی منجر به اتخاذ تصمیماتی از روی بی فکری و بی انگیزگی شود .اما تصمیمات از روی عصبانیت و شتاب زدگی ،بندرت برای سازمان بهینه هستند.

 

-         خودداری از تعارض

از آنجایی که تعداد زیادی از مدیریت های خوب،درگیر داوری، حل و فصل و مرتب کردن موقعیت های متناقض هستند، مدیریت جایی برای تعارض و تضاد نیست. بر طرف کردن تمام انواع تعارضات به روش دیپلماتیک و اثربخش ،یک بخش مهم و ضروری و هسته مهارت های مدیریتی می باشد.

-         احساس تهدید از تواناییهای کارکنان

بهترین مدیران،تامین کننده و ایمن هستند و می خواهند تیمی از افراد با استعداد بسازند که توسعه و پیشرفت را ادامه خواهند داد.از آنجایی که مدیریت تماما مربوط به انجام رساندن کارها از طریق دیگران است،افراد بهتری را که در اختیار داشته باشید،کیفیت بالاتر کار تیم تان یا سازمانتان را بوجود خواهند آورد.

-         شبکه

یک تنها نقشه راه برای مدیریت اثربخش وجود ندارد،راه های بیشماری برای به سرانجام رساندن آنچه نیاز داریم،وجود دارد. همانطور که بارها شنیده ایم، راه های متفاوت زیادی برای رسیدن به مقصدی خاص وجود دارد، بعضی از راه ها هموارتر و مستقیم تر از دیگر راه ها هستند.

/ 0 نظر / 13 بازدید